AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۸ ۱۶:۲۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85533506
T T
۰ Persons

Tags

اعتراف مقامات اردوی اسرائیل: در مأموریت خود در غزه شکست خوردیم

کابل- ایرنا- شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات اردوی این رژیم گزارش داد براساس تحقیقات انجام شده در خصوص عملیات ۱۵ میزان سال گذشته برخی فرماندهان بر این باورند که اردو در مأموریت خود در غزه شکست خورده است. 

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی یکشنبه‌شب ۱۷ سرطان به نقل از مقامات اردوی رژیم صهیونیستی گزارش داد که اردوی این رژیم در جلوگیری از نفوذ اعضای حماس به شهرک «کیبوتس بئیری» شکست خورده است.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ اسرائیل نیز اعلام کرد که تحقیقات انجام گرفته در خصوص نبردها میان اعضای حماس و اردوی  اسرائیل در شهرک «کیبوتس بئیری» در روز ۱۵میزان سال گذشته امروز در اختیار «هرتزی هالیوی لوی» درستیز اردو قرار خواهد گرفت.

این شبکه افزود: تحقیقات درخصوص حوادث وقایع "کیبوتس بئیری" بخشی از تحقیقات درخصوص حوادث کلی ۱۵ میزان سال گذشته بوده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس ۱۵ میزان سال گذشته در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به قریه‌ها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد.

تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند در این حملات شهید و ۸۷ هزار و ۸۲۸  تن دیگر نیز زخمی شدند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .